Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Funguje ventil správně?

Odborníci ze společnosti ista Česká republika pro vás připravili tipy, jak správně nastavit naše topení, aby bylo vytápění co nejefektivnější a zároveň úsporné. Základem je umět pracovat s termostatickou hlavicí.

V první řadě je potřeba vědět, zda můžete výkon radiátoru regulovat v plném rozsahu. Problémovým místem bývá buď ventil, nebo termostatická hlavice. Pamatujte, že jejich životnost není nekonečná. Oboje může být již opotřebované a může dojít k závadě, nebo zanesení nečistotami. Výsledkem je, že nejde termostatickou hlavicí otáčet, případně otáčíte, ale radiátor stále nehřeje.

Zkuste nejprve několikrát termostatickou hlavici otevřít a zavřít, pokud ani pak do radiátorů nejde teplo, můžete ještě vyzkoušet termostatickou hlavici sejmout a ventilovou kuželku několikrát stlačit. To často stačí k tomu, aby se opět uvolnila a začala fungovat.

Pokud ani to nepomůže, je nutná výměna. Některým problémům s nečistotami lze preventivně zabránit otevřením termoregulačního ventilu v letním období na maximum.

Pokud máte pochybnosti o správné funkci vaší termostatické hlavice nebo budete uvažovat o výměně hlavic na ista@ista.cz target="_blank">ista.cz pro vás máme připravené kvalitní hlavice od renomovaných výrobců za velmi výhodných podmínek.

Častou chybou je, že se o termostatické hlavice na radiátorech nestaráme a řešíme je až v okamžiku, kdy nefungují, jak by měly. Jejich životnost však bývá v rozpětí 10-15 let a na to bychom neměli zapomínat. Kromě zajištění správného fungování můžeme, díky stále vyspělejším technologiím, s novou a moderní termoregulační hlavicí i ušetřit náklady na vytápění.



ista Česká republika s.r.o.
logo ista Česká republika s.r.o.

ista se specializuje na měření a rozúčtování individuální spotřeby energie a transparentní vizualizaci dat o spotřebě pro bytové domy a komerční nemovitosti. V současné době je jedním z největších poskytovatelů profesionálních služeb v oblasti měření ...

 
 
Reklama