Časté otázky k druhé vlně kotlíkových dotací
Druhá vlna kotlíkových dotací již byla v některých krajích spuštěna a innogy vám přináší výběr některých často kladených dotazů.
Připravte se na další vlnu kotlíkových dotací
Na co krajské úřady poskytují dotaci?
- zdroj tepla (nový kotel) včetně nákladů na jeho instalaci (lze vyměnit pouze kotel na pevná paliva za jiný zdroj, který musí být uveden na seznamu registrovaných výrobků – viz webové stránky příslušného kraje,
- rozvod domovního plynovodu (odběrné plynové zařízení) od hlavního uzávěru plynu až po kotel,
- nová otopná soustava nebo rekonstrukce otopné soustavy včetně nezbytné regulace,
- úpravy spalinových cest (např. vyvložkování komínu),
- projektová dokumentace, doklady o provedených zkouškách a revizích.
Mohu si zažádat o dotaci, pokud jsme vlastníkem bytu v domě s bytovými jednotkami?
V tomto případě není možné žádat o dotaci. Budova může mít nejvýše tři samostatné bytové jednotky, nejvýše dvě nadzemní, jedno podzemní podlaží a podkroví.
Nemovitost, ve které proběhne výměna kotle, musí být na listu vlastnictví označena způsobem využití stavby jako rodinný dům nebo objekt k bydlení s číslem popisným.
Kdy dostanu dotaci - až kotel koupím, nebo předem?
Po vyhodnocení žádosti dostane žadatel písemné vyrozumění, zda mu dotace bude, nebo nebude poskytnuta. Podpora bude vyplacena až po podpisu smlouvy s Fondem. Smlouva může být uzavřena až po nákupu a instalaci nového kotle a znehodnocení a doložení likvidace starého kotle.
Finanční prostředky budou převedeny na číslo účtu žadatele, které je uvedeno ve „smlouvě o poskytnutí dotace v rámci Společného programu na podporu výměny kotlů“.
Vyměnil jsem kotel už dříve, mohu dotaci využít?
Záleží na podmínkách konkrétního kraje. Většina krajů bude dotaci uznávat i zpětně, ale pouze v případě, že kotel byl nainstalován v době po vyhlášení výzvy (po 15. 7. 2015) a splňuje podmínky dotačního programu příslušného krajského úřadu.
Máte zájem o kotlíkovou dotaci a bližší informace k ní? Kontaktujte innogy!