Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Co je akustický výkon tepelného čerpadla?

Jedním z nejdůležitějších parametrů, které je u tepelného čerpadla vhodné sledovat, je jeho tichý chod. Ten číselně definuje právě hodnota akustického výkonu.

Tepelné čerpadlo ACOND PRO R

Tepelné čerpadlo by kromě spolehlivého, bezúdržbového provozu a dostatečného výkonu mělo disponovat také patřičně tichým chodem. Nadměrně hlučné zařízení by mohlo představovat problém nejen pro obyvatele daného domu, ale i pro sousedy a stavební úřad. „Hladina hluku se u tepelného čerpadla stanovuje hodnotou akustického výkonu podle normy EN12102. Udává se v decibelech a měření se provádí vždy v laboratoři. Pro představu – naše čerpadlo ACOND PRO R má hladinu akustického výkonu 49,3 dB. Průměrné hodnoty na českém trhu se přitom pohybují mezi 55–65 dB,“ vysvětluje Jakub Tykal, marketingový ředitel společnosti ACOND, předního českého výrobce tepelných čerpadel.

V Česku je pro mnoho výrobců přitom stále běžnou praxí, že hlučnost čerpadla uvádí hodnotou akustického tlaku, která ale není metodicky stanovená normou a není tedy porovnatelná. „Hladina akustického tlaku se přepočítává z hodnoty akustického výkonu. Uvádí se v určité vzdálenosti od zařízení, a tedy platí, že čím dále od přístroje je stanovena, tím více klesá její hodnota. Opticky je to tedy příznivější číslo, které ale v podstatě neříká nic o tom, jak hlučné čerpadlo v reálu bude,“ upozorňuje Jakub Tykal z ACONDu. Většina lidí, kteří uvažují o koupi tepelného čerpadla, přitom vůbec netuší, že pro hlučnost čerpadla existují různé veličiny a že je v nich podstatný rozdíl. Každý decibel navíc má přitom na akustiku přístroje zásadní vliv.

Více informací


ACOND a.s.
logo ACOND a.s.

Pro každé použití máme vhodné řešení. Nejširší nabídka klimatizací, tepelných čerpadel a podlahového topení. Více než 18 600 instalací klimatizačních a topných systémů. Ceněné know how, 40 let zkušeností v oboru vytápění a vzduchotechniky. Výsledky ...

 
 
Reklama