Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Firma Viessmann získala hlavní cenu za trvale udržitelný rozvoj za rok 2011

Energetická efektivita, výživa a vzdělání jsou motory trvale udržitelného rozvoje Německa

Trvale udržitelný rozvoj je hospodářským motorem a výhodou pro Německo, tak zní shrnutí Německého dne trvale udržitelného rozvoje 2011 konaného v Düsseldorfu. Konkrétní impulsy dodávají podle názorů 1000 účastníků předního německého hospodářského kongresu k tématům trvale udržitelného rozvoje zejména dodavatelé energeticky efektivních technologií a odvětví výživy. Nabídky vzdělávání a informací zejména pro mladší generaci mají trvalou udržitelnost již dlouhodobě zakotvenu v pečeti jakosti „Made in Deutschland“.

Ocenění mezi 700 zúčastněnými firmami

Ve slavnostní atmosféře byla v Düsseldorfu udělena Německá cena za trvale udržitelný rozvoj, o kterou se ucházelo 700 firem. Jako značka, která reprezentuje trvale nejudržitelnější rozvoj, byl oceněn Viessmann. Stejnou cenu obdržel allendorfský podnik za výrobu topné techniky již před dvěma lety.

Dr. Martin Viessmann převzal cenu od spolkové ministryně Ilse Aignerové

Spolková ministryně Ilse Aignerová a Stefan Schulze-Hausmann, předseda představenstva nadace Stiftung Deutscher Nachhaltigkeitspreis (vlevo), předali cenu za nejudržitelnější německou značku Dr. Martinu Viessmannovi. (Foto: Christian Lietzmann)
Spolková ministryně Ilse Aignerová a Stefan Schulze-Hausmann, předseda představenstva nadace Stiftung Deutscher Nachhaltigkeitspreis (vlevo), předali cenu za nejudržitelnější německou značku Dr. Martinu Viessmannovi. (Foto: Christian Lietzmann)

Spolková ministryně pro výživu, zemědělství a ochranu spotřebitele Ilse Aignerová předala cenu generálnímu řediteli společnosti Viessmann, Dr. Martinu Viessmannovi. Při udílení ceny za „Nejudržitelnější značku v Německu“ se porota za předsednictví Dr. Günthera Bachmanna, generálního sekretáře rady pro trvale udržitelný rozvoj, zabývala dvěmi otázkami: Zaprvé: Jak udržitelné je fungování firmy jako takové – a to ve všech funkcích? Zadruhé: V jakém rozsahu a s jakou profesionalitou zohledňuje firma aspekty trvale udržitelného rozvoje ve vedení značky? „Konkrétně jsme se zaměřili na to, jestli trvalá udržitelnost coby příslib značky není pouze planým slibem, ale jestli se k ní firma skutečně ‚staví čelem‘.“ Porotci považovali kritéria této kategorie za splněná právě u „firmy s inovační topnou technikou Viessmann, protože má otázku trvale udržitelného rozvoje zakotvenu již od roku 1966 v jádru značky“. To se v současné době projevuje zejména v aktivitách podniku směřujících k řešení základních otázek týkajících se energetického vývoje.

 

Značka vyjadřuje hodnoty, kterými podnik žije

Dr. Viessmann porotě poděkoval a řekl: „Značka v zásadě vyjadřuje hodnoty, kterými náš podnik žije, a vytváří důvěru, sympatie a loajalitu u cílových skupin zákazníků. Značka Viessmann prezentuje a prosazuje především podnikovou kulturu založenou na šesti jasně vymezených principech.“ Dr. Viesmann dále doplnil: „Jednu z těchto zásad definuje trvalá udržitelnost ve firmě. To se netýká pouze vyznání k ekonomické, ekologické a sociální zodpovědnosti, ale zahrnuje i ekologickou snášenlivost všech produktů a procesů. Velmi spoléháme na dvojí strategii energetické efektivity a nahrazení fosilních energií obnovitelnými zdroji energie.“

Barometr pokroku

Trvalá udržitelnost se má stát barometrem pokroku a ukázat, co je nutné udělat, aby se lidé, podniky a stát změnili. To vyplynulo z diskuze o energetickém vývoji s bývalým spolkovým ministrem pro životní prostředí Prof. Dr. Klausem Töpferem. Mezi přednášejícími se stejně jako v minulých letech objevilo mnoho nominovaných na tuto německou cenu, kteří představili své strategie v oblasti trvale udržitelného rozvoje. Večer obdrželi nominovaní svá ocenění.

Německá cena za trvale udržitelný rozvoj

Německá cena za trvale udržitelný rozvoj vychází z iniciativy nadace Stiftung Deutscher Nachhaltigkeitspreis e.V. ve spolupráci se spolkovou vládou, Radou pro trvale udržitelný rozvoj, hospodářskými spolky, občanskými a společenskými organizacemi a výzkumnými institucemi. Vyznamenání oceňuje od roku 2008 podniky, výrobky a značky, které příkladně spojují hospodářský úspěch se sociální odpovědností a ochranou životního prostředí. Tento rok se soutěže zúčastnilo 700 firem. V porotě usedli m.j. Prof. Dr. Klaus Töpfer, Dr. Achim Dercks (DIHK), Dr. Jürgen Heraeus (UNICEF Německo), Max Schön (Club of Rome), Olaf Tschimpke (NABU) a Prof. Edda Müller (Transparency International).

VIESSMANN, spol. s r.o.
logo VIESSMANN, spol. s r.o.

Kompletní program Viessmann nabízí individuální řešení s efektivními systémy v nejvyšší kvalitě pro všechny oblasti použití a energetické zdroje - vytápění, průmyslové energetické systémy, chladicí systémy.