Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

ROMOTOP je držitelem ocenění CZECH SUPERBRANDS BUSINESS AWARD 2019

Česká společnost Romotop, spol. s r. o., se sídlem v Suchdole nad Odrou, vznikla v roce 1992 díky vizionářství, nadšení a odhodlání muže jménem Josef Hein. Bylo to v době, kdy krbová kamna a krbové vložky v moderní konstrukci teprve začínala. První krbová kamna této značky nesla název KK1 a to, že je Romotop českou firmou, nezapřel ani u dalších názvů svých výrobků jako Tábor nebo Zlín.

Už od svého založení Romotop významně ovlivňoval průnik krbových kamen na český trh v  devadesátých letech. Díky dlouholetým zkušenostem se postupem času z malosériové výroby několika modelů dynamicky transformoval na společnost s nejmodernějším technologickým zázemím a silným konstrukčním potenciálem. Technologické zázemí je již od počátku vybaveno nejmodernějšími stroji a vybavením, jako jsou svařovací roboti nebo unikátní montážní a lakovací linka, která patří mezi nejmodernější a nejekologičtější v Evropě. Za těchto podmínek, které firma Romotop dokázala vždy zabezpečit, se začala psát kapitola moderních krbů a krbových vložek v České republice.

Zanedlouho po vzniku již nebyl pro progresivně se rozvíjející firmu český trh dostačující. Začala proto pomalu pronikat i na evropský, kde se díky špičkovému designu a kvalitě spalování snadno našel odbyt. Dlouholetá spolupráce s nejnáročnějšími evropskými zákazníky, nadšení a iniciativa klíčových spolupracovníků umožnily vybudovat firmu, kterou odborná veřejnost často označuje jako nejmodernější výrobní závod v Evropě. Více než 500 zaměstnanců, 55 000 m2 výrobní plochy, z toho 25 000 m2 skladovacích, řadí firmu Romotop mezi evropské lídry ve výrobě krbových kamen a vložek.

Ať už byl preferován jakýkoliv způsob vytápění (teplovodní, teplovzdušný či klasická kachlová kamna), vždy se zákazníci mohli spolehnout na tým odborníků z Romotopu a jejich silné zázemí.





Inovace

Ve vývoji, výrobě a inovacích krbových kamen a krbových vložek patří Romotop mezi evropskou špičku. To samé platí i pro oblast designu. Veškerá produkce není zaměřena pouze na výše uvedené, ale do portfolia patří také akumulace, akumulační výměníky, teplovodní výměníky a regulace.

Dnešní doba předkládá oboru krbových kamen a krbových vložek stále náročnější cíle. Na rozdíl od dob minulých požaduje nejen nevšední estetický zážitek, ale zejména vysokou účelnost výrobku a jeho vysokou efektivitu a ekologičnost. Výrobky značky Romotop se v moderních domácnostech stále častěji stávají nejvýznamnějšími zdroji tepla. Inovační tým společnosti neustále zdokonaluje krbová topidla směrem k vysoce účinným a čistě pracujícím výrobkům. Díky svému etickému kodexu tak firma prosazuje ve svých inovativních řešeních vždy ekologii a ekonomičnost provozu.

Cílem inovačního týmu je přinášet nová technická řešení - zejména v oblasti návrhu spalovacích komor, navazujících spalinových cest a řízení spalovacího procesu. Výsledkem tohoto úsilí jsou výrobky dosahující stabilnějšího průběhu hoření v širokém intervalu tepelných výkonů.

Společnost Romotop je mimo jiné vlastníkem patentu přinášejícího zákazníkům teplovodní výměník se systémem TRIPLE PASS, jenž dosahuje vyššího přenosu tepla do topného média a zajišťuje menší množství škodlivin produkovaných spalováním biomasy.

Hodnota značky

Značka Romotop patří mezi lídry na evropském trhu krbových kamen a krbových vložek a její obchodní partneři se nacházejí na všech světadílech. Každý rok se prodá okolo 40 tisíc kusů krbových kamen a vložek značky Romotop. Filozofie firmy je neustále posouvat vývoj krbů dopředu.

Vždy bylo a je cílem nabídnout zákazníkům tu nejvyšší kvalitu materiálů s nadčasovým designem. Díky těmto aspektům se podařilo vybudovat jedinečný vztah se zákazníky, kteří se rádi vracejí k výrobkům firmy Romotop. Prodejní síť a zákaznický servis značky se buduje ve spolupráci s partnery. Jen v ČR zahrnuje tato síť na 300 prodejců, kteří procházejí systematickým vzděláváním v oblasti výrobků Romotop.

O tom, že jde firma správným směrem, svědčí neustále rostoucí počet vyrobených krbových kamen a vložek, které jsou vyváženy do 34 států celého světa. Do portfolia společnosti patří i prémiová značka krbových kamen Storch, která se pevně ukotvila v segmentu luxusních kamen.





Komunikace a úspěchy

Komunikace je základem dobrého vztahu, proto se firma Romotop snaží svým zákazníkům a partnerům přinášet vždy aktuální informace. V zásadě používá marketingový komunikační mix. Také ví, že prodejem práce nekončí. Lidé potřebují poradit nebo naopak sdílet svůj výsledek. Sociální sítě se proto stávají standardem pro co nejrychlejší komunikaci se zákazníkem. Velmi dobře se osvědčila komunikace prostřednictvím oborových časopisů, které cílí na potenciální zákazníky. Jako vysoce efektivní se také ukázal rádiový spot, který byl použit v roce 2019 k doplnění pracovního týmu.

Za velký úspěch považuje značka platinovou cenu v prestižní soutěži ADEX, která se koná v USA, a kam bylo přihlášeno více jak 1800 produktů. V roce 2001 obdržela značka Romotop ocenění Vynikající výrobek od Designového centra České republiky. Významné bylo rovněž získání 2.místa v odborné soutěži Výrobek – technologie roku 2012, kdy krbová kamna Arona oslovila odbornou porotu svým designem a použitými technologiemi. Za nové produkty uvedené na trh společnost Romotop pravidelně sbírá ocenění na různých odborných výstavách.

Společensky odpovědné podnikání (CSR)

Značka Romotop už ze své podstaty podnikání přistupuje k CSR velmi odpovědně. Jde cestou udržitelného a odpovědného podnikání. Proto je pro ni velmi důležité mít ve firmě dobré vztahy a nabízet svým pracovníkům takové podmínky, aby se jim zde dobře pracovalo. Díky tomu se může pochlubit velmi nízkou fluktuací zaměstnanců - daří se jí zkrátka vytvářet stabilní a perspektivní pracovní podmínky.

Samozřejmostí je podpora a vzdělávání mladých lidí. Romotop velmi úzce spolupracuje se středními odbornými školami v okolí, aby studenti po ukončení svého vzdělání našli ve firmě své uplatnění. Také sem dojíždějí na odborné školení studenti kamnářské školy, díky čemu získává firma do budoucna vzdělané obchodní partnery.

Romotop podporuje rovněž různé sportovní aktivity jako jsou běžecké, lyžařské závody v Heiparku v Tošovicích nebo každoročně pořádaný sportovně-kulturní den Heipark day.

Romotop s.r.o.
logo Romotop s.r.o.

Romotop s.r.o. vyrábí krbová kamna, krbová kamna s výměníkem, akumulační krbová kamna, krbové vložky, teplovodní krbové vložky, krbová kamna a krbové vložky pro nízkoenergetické domy, kachlová kamna a krby na dřevo. Romotop využívá nejpokročilejších ...