HAAS+SOHN Rukov – jde to i efektivněji
Společnost HAAS+SOHN Rukov, s.r.o. – přední český výrobce krbových kamen, kamen s výměníkem a krbových vložek nespí na vavřínech. Firma patří do silné trojky výrobců a prodejců na českém trhu, na trzích střední a východní Evropy se řadí na přední příčky mezi světové výrobce. Se současnou situací se však nespokojí. Od loňského roku pracuje na změnách, které jsou v souladu s novou strategií firmy.
„Rok 2012 byl pro nás stěžejní, co se týče změn, které ve společnosti proběhly. Ať už se jednalo o změny organizační, personální, ale především strategické,“ říká Ing. Václav Cintl, generální ředitel a jednatel společnosti HAAS+SOHN Rukov, s.r.o. „Stojíme teprve na počátku nové éry. První kroky v duchu nové filozofie však již byly učiněny,“ dodává Ing. Cintl.
Čeho se změny ve společnosti týkají? V čem je nová strategie jiná? V první etapě jde především o nové pojetí optimalizace výroby, což se v konečném důsledku projeví i na kvalitě a ceně výrobků u koncového zákazníka.
„Pokud chceme být leaderem na trhu ve svém oboru a ne jen v jeho závěsu, musíme reflektovat na vývoj ekonomiky, konkurenční tlaky i spotřebitelskou poptávku. Jsou kladeny stále vyšší nároky na kvalitu za co nejlepší cenu. Chceme-li uspět, musíme na tyto faktory reagovat ihned a pokud možno dříve než konkurence,“ říká Plant Manager Martin Barát.
Právě jeho zkušenosti z oblasti Automotive, odkud nový člen Top managementu přišel, byly přínosem pro zdárné spuštění procesu zeštíhlení výroby. Od vstupního auditu, který objevil skryté rezervy ať už v oblasti organizace práce či v oblasti lidských zdrojů, přes analýzu a vytýčení cílů, jichž chce společnost dosáhnout, až po samotnou realizaci uběhlo několik měsíců.
K významným cílům společnosti HAAS+SOHN Rukov, s.r.o. patří např. úspora nákladů, větší flexibilita výrobního procesu, možnost efektivně měnit výrobní program pro malé zakázky či malé výrobní série a při rostoucí kvalitě výrobků udržet přijatelnou cenu s ohledem na konkurenční prostředí.
Pilotním projektem byla oblast montáže ve výrobním závodě v Jiřetíně pod Jedlovou. V rámci tzv. LEAN Manufactoring došlo během několika málo měsíců k nastavení nových výrobních standardů, proškolení zaměstnanců, přeorganizování části výrobní haly, vizualizaci výrobních procesů a dalších dílčích kroků.
Výsledkem je 25% nárůst produktivity a efektivity práce, úspora času i nákladů. „Věříme, že v nastaveném trendu budeme úspěšně pokračovat, neboť již není cesty zpět,“ dodává na závěr generální ředitel Ing. Cintl.