Novou budovu Aviatica vytápí Buderus

Datum: 6.2.2016  |  Autor: Ing. Jan Blažíček, redakce

Administrativní budova Aviatica poutá již několik měsíců pozornost všech, kteří projíždějí v Praze po Radlické ulici. Oblý prosklený objekt se dvěma nepřehlédnutelnými nástavbami je totiž úplně jiný, než většina ostatních tuzemských administrativních center. A to nejen z hlediska architektury, ale i díky špičkovému technologickému vybavení.


To sice zůstává ukryto před zraky kolemjdoucích, či spíše kolemjedoucích, ale o to více ho ocení současní i budoucí nájemci. První z objektů rozsáhlého developerského projektu vznikajícího na území bývalého továrního komplexu Waltrovka totiž splňuje podmínky mezinárodní certifikace LEED, a to dokonce natolik, že obdržel nejvyšší klasifikaci Platinum. Zasvěcení vědí, že to předpokládá splnění celé řady kritérií a rovněž využití inovativních způsobů snižování energetické náročnosti. Investor – investiční skupina Penta Investment – tomuto cíli podřídil celý proces výstavby, od projektového záměru, až po realizaci. Řízením projektu pověřená inženýrská organizace proto musela pečlivě vybírat takové technologie a systémová řešení, aby nezůstalo pouze u přání. A důkazem toho, že nezůstalo, je 1. místo v 17. ročníku prestižní soutěže Best of Reality, v kategorii „Nová administrativní budova.“

Jedním z vybraných dodavatelů se stala společnost Bosch Termotechnika s.r.o., jejíž divize Buderus se postarala o realizaci kotelny. Investor usoudil, že ideálním řešením budou plynové kondenzační kotle a v následném výběrovém řízení padla volba na úsporné kotle Logano plus GB402-545 značky Buderus. Jsou celkem čtyři, propojené do kaskády, aby bylo možné zajistit optimální rozložení výkonu v průběhu celého roku, čemuž napomáhá i regulace od stejného výrobce. Ta komunikuje s nadřazeným regulačním systémem budovy Aviatica. Rozhodnutí pověřit dodávkou jedné z nejdůležitějších součástí technologického vybavení objektu společnost Bosch Termotechnika nebylo náhodné. Kromě toho, že firma nabídla výrobky renomované německé značky vyznačující se maximální účinností, tichým provozem a nízkými emisemi, svou roli určitě sehrála i firemní strategie divize Buderus založená na tzv. projektovém obchodu. Znamená to, že firma svým zákazníkům nabízí kompletní servis služeb od projektu po realizaci, technickou podporu při přípravě nabídek a samozřejmě i kompetentní servisní služby zabezpečující spolehlivý provoz instalací po dobu jejich životnosti. A to jsou argumenty, na které investoři slyší. Svědčí o tom skutečnost, že Aviatica je v krátké době již druhým významným projektem společnosti Penta Investment, při jehož realizaci byly služby divize Buderus vyžity. Tím prvním je administrativní budova Florentinum, ležící v centru Prahy.


Pokud by někdo z uvedených informací nabyl dojmu, že projektový obchod je zaměřen výhradně na velké projekty typu administrativních center, je třeba zdůraznit, že tomu tak není. Na toto téma se na tiskové konferenci konané v budově Aviatica vyjádřila vedoucí divize Buderus, paní Ing. Milada Srpová: „Díky širokému portfoliu výrobků pro vytápění a ohřev vody jsme schopni nabídnout řešení nejen pro rodinné a bytové domy, ale i pro školy, nemocnice, multifunkční zařízení, administrativní budovy a řadu dalších zařízení.“

Buderus je na českém trhu již od roku 1993, jedná se tedy o tradiční značku, o které je mezi širokou veřejností dobré povědomí. Přesto firma přichází s dalšími nápady, jak svoji pozici upevnit. V roce 2015 bylo otevřeno celkem 13 výdejních míst ve všech regionech ČR s cílem přiblížit se více svým zákazníkům. V logistice a zákaznických službách vidí představitelé firmy velký potenciál, kterého je podle jejich slov, třeba využít. Ing. Vít Mrkvička, který je ve firmě vedoucím obchodních zástupců, zmínil, že spokojenost zákazníků je klíčovým parametrem úspěchu. Důležitá je rovněž snaha dodávat na český trh nejnovější a nejmodernější technologie, což před lety nebylo tak zcela samozřejmé. Následující příklad hovoří za vše. Buderus na letošním veletrhu ISH ve Frankfurtu zaujal premiérou nové inovativní řady kondenzačních kotlů GB192i, nebo regulace Logamatic 5000 pro snadnou obsluhu středních a velkých otopných systémů. O těchto výrobcích jsme přinesli informaci v našem veletržním zpravodajství, a nebude to trvat dlouho, a oba zmíněné produkty již budou k dostání i v Česku. Jejich domácí slavnostní představení je nachystáno na mezinárodní veletrh Aquatherm.





 

Hodnotit:  

Datum: 6.2.2016
Autor: Ing. Jan Blažíček, redakce   všechny články autora



Sdílet:  ikona Facebook  ikona Twitter  ikona Blogger  ikona Linkuj.cz  ikona Vybrali.sme.skTisk Poslat e-mailem Hledat v článcích 


Projekty 2016

Související rubriky

Reklama






Tipy pro topenáře

Partneři oboru

logo DANFOSS
logo THERMONA
logo FV PLAST
logo GEMINOX logo ENBRA

E-mailový zpravodaj

WebArchiv - stránky archivovány národní knihovnou ČR

Spolupracujeme

logo Asociace odborných velkoobchodů

Nejnovější články

 
 
 

Aktuální články na ESTAV.czSATJAM představuje širokou nabídku hliníkových střech za skvělé cenyVítkovka – výstavba pražské rezidence na Žižkově se blíží do fináleNové Pražské stavební předpisy budou platit od 1. srpna. Stropnický i Hudeček je kritizují