Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Na inflaci s tepelným čerpadlem

Kvalitní tepelné čerpadlo může přinést nejen bezúdržbový chod a pohodlnou obsluhu, ale i poměrně výraznou úsporu za vytápění. Jeho pořízení se tak stává vlastně výhodnou investicí.

Tepelné čerpadlo ACOND
Na tepelná čerpadla se dnes lze dívat jako na výhodnou investici do budoucna s poměrně rychlou návratností.

V dnešní době růstu cen snad ve všech oblastech, energiemi počínaje, se mnoho domácností obává nejistých zítřků. Není ovšem výdaj jako výdaj. Promyšlenou investicí, například do kvalitního tepelného čerpadla, se mohou náklady poměrně rychle vrátit. „Přemýšlíte-li nad výměnou stávajícího kotle za tepelné čerpadlo, pak je třeba přistupovat k tomu tak, že se jedná především o investici. To můžeme popsat i na konkrétním příkladu z praxe, kdy jsme dodávali naše tepelné čerpadlo ACOND PRO R do rodinného domu bez zateplení s vytápěnou plochou 200 m2, kde byl původně běžný plynový kotel. Po výměně za tepelné čerpadlo dosahovala úspora nákladů na provoz přes 64 000 Kč. V podobných případech se pak investice vrátí prakticky za pár let,“ popisuje Jakub Tykal, obchodní ředitel společnosti ACOND, předního českého výrobce tepelných čerpadel.

Samotná návratnost se vždy bude lišit dům od domu a také podle výkonnosti a úspornosti vybraného čerpadla. „Z pohledu provozu je však nespornou výhodou tepelných čerpadel skutečnost, že oproti plynu jsou dlouhodobé výpadky dodávky elektřiny mnohem méně pravděpodobné,“ doplňuje Jakub Tykal z ACONDu. Ten, kdo nechce být v zajetí rostoucích cen plynu, nakonec dříve nebo později bude muset hledat dlouhodobě levnější alternativu, kterou tepelné čerpadlo bezesporu je.

Více informací


ACOND a.s.
logo ACOND a.s.

Pro každé použití máme vhodné řešení. Nejširší nabídka klimatizací, tepelných čerpadel a podlahového topení. Více než 18 600 instalací klimatizačních a topných systémů. Ceněné know how, 40 let zkušeností v oboru vytápění a vzduchotechniky. Výsledky ...

 
 
Reklama