FENIX Trading, s. r. o. vítězem v Olomouckém kraji v soutěži Štiky českého byznysu 2010

Datum: 8.12.2010  |  Autor: redakce

FENIX Trading se zaměřuje na vytápění nízkoenergetických a pasivních domů. Topné folie Ecofilm lze snadno využít pro podlahové a stropní vytápění bez navýšení tloušťky této konstrukce. V nabídce jsou také např. elektrické topné kabely pro ochranu okapů proti námraze, sálavé panely, elektrické konvektory a regulace a sady pro teraristy.

Topné folie a pásy Ultratherm do vivárií a terárií, holding FENIX

FENIX Trading, s. r. o. obsadil první místo v Olomouckém kraji v žebříčku nejdynamičtějších firem v jednotlivých 14 krajích ČR a 32. místo v žebříčku Celá Česká Republika - TOP 100.

Žebříček Štiky českého byznysu založila společnost Coface Czech počátkem roku 2005 s cílem identifikovat české podniky prudce rostoucí a s předpoklady pro další růst, tedy nabídnout podnikatelské veřejnosti hodnověrný nástroj k posouzení střednědobé dynamiky a stability českých firem na celostátní i regionální úrovni. Hodnocení firem se však opírá pouze o objektivní ekonomické ukazatele růstu obratu a finanční stability za dobu tří let (nyní 2007-2010), a není tak zatíženo individuální volbou. Umístění firem není - po jejich prvotní kvalifikaci - podmíněno jejich velikostí.

O společnosti:

Ing.Cyril Svozil, ředitel společnosti Fenix holding, a.s.

"Zaměřujeme se na vytápění nízkoenergetických a pasivních domů a obecně na stavby, které se svými parametry k NED blíží", řekl v rozhovoru pro portál TZB-info Ing. Cyril Svozil, ředitel společnosti Fenix holding, a.s.

V čem vidíte perspektivy dalšího rozvoje společnosti?

"Díky velmi nízkým tepelným ztrátám už není u nízkoenergetických a pasivních domů nejdůležitějším faktorem cena samotné energie, ale významný vliv hrají pořizovací náklady, tzv. udržovací náklady a životnost topného systému a jeho komponentů. Spotřeba energie na vytápění je zde již tak malá, že například u tepelných čerpadel, přestože dokáží vyrobit teplo nejlevněji, je návratnost investice delší než životnost zařízení a tím se stává nevýhodnou. Zkušenosti ukazují, že systémy s naším vytápěním jsou velmi ekonomické, investoři navíc oceňují jeho rychlost, přesnost a vysoký uživatelský komfort."

Největšími trhy pro naše elektrické topné systémy z Jeseníku je Velké Británie, Česká republika, Slovensko, Francie, Norsko, Irsko, Rakousko, Holandsko a Německo. Vstupem na nové teritoria - Kanada, Gruzie, Černá Hora, Makedonie, Sýrie a Kolumbie jsme překročili padesátku..

Celý rozhovor na portálu TZB-info

Zajímavosti ze sortimentu:


Novinka - topné kabely PFP jako ochrana potrubních rozvodů před mrazem - například rozvodů vody vedených nevytápěnými prostory.
K historii společnosti řekl Ing. Cyril Svozil:

Když jsem se po revoluci rozhodl v roce 1990 založit svůj vlastní podnik, rozhodl jsem se ho budovat jako holdingovou společnost. Nyní je to holding šesti menších firem zaměstnávající cca 190 pracovníků ve třech zemích. Každá firma plně zodpovídá sama za sebe a její odpovědnost je tudíž nedělitelná.


Topná fólie ECOFILM MHF chránící zrcadlo v koupelně před mlžením

Nejdřív jsem si půjčil 100 000 Kč a založili jsme firmu FENIX, s.r.o., Jeseník na výrobu elektrických sálavých infračervených topných panelů ECOSUN a elektrických sálavých podlahových vytápěcích rohoží ECOFLOOR. Protože prodej stále rostl, založili jsme společnost FENIX TRADING, s r.o., Jeseník, která odpovídá pouze za obchod a protože je živa jen z obchodu, musí naše výrobky prodat. Na Slovensku, které je pro nás historicky zajímavým trhem, jsme založili FENIX Slovensko, spol. s.r.o. Banská Bystrica, který reprezentuje naše zájmy na tomto trhu a od roku 2006 je i výrobní společností.

Dále vznikla společnost Fenix Group, a.s., která zajišťuje servis, stará se o naše nemovitosti, agendu IT a účetnictví. A protože našim největším trhem je Velká Británie, koupili jsme v roce 2004 ve Skotsku firmu Flexel International, v níž vyrábíme nejmodernější topné stropní a podlahové fólie ECOFILM. Loni jsme potom koupili menší firmu Aztec Ltd. pro výrobu topných prvků pro akvaristiku a teraristiku.

Co by se podle Vás mělo přednostně zlepšit v podnikatelském prostředí?

Stačila by k tomu jediná věc. Velmi tvrdě ořezat státní správu. Lidé, co by tam zbyli, by se nemohli zabývat prkotinami, protože by na ně prostě neměli čas. Navíc problémů, s nimiž by se na ně lidé obraceli, by ubylo, protože by se na ně prostě obracet nebylo proč. Občané se na stát totiž obracejí většinou tehdy, když on po nich něco chce, nebo když od něho naopak mohou něco získat. Je problémem celé západní civilizace, že stále přesně nevymezila, co se od státu očekává. Stát pak dělá obskurní činnosti jako vymýšlení šrotovného, pastelkovného, raději nebudu vyjmenovávat, do jakých zrůdností může zajít. Ve všech těchto nesmyslných činnostech se ztrácejí jeho nepřenositelné povinnosti, jako jsou ochrana občanů doma i před světem (policie, armáda) a spravedlivý přístup k nim (právo). Tyhle neoddiskutovatelné činnosti státu ale jdou do pozadí na úkor těch, které státu nepřísluší. Jsem skutečně překvapen, jak velká skupina lidí volá po dalších a dalších státních zásazích, přičemž je evidentní, že stát nezvládá ani své základní funkce.

Co říkáte různým dotacím?

Myslím, že to destruuje podnikatelské prostředí. Někdo ji dostane a někdo ji nedostane. Do určité míry to může určit vítěze a poražené, a to nemá právo dělat stát a nemá právo to dělat ani EU. Jedině trh má určit vítěze.

Krize pro vás nic fatálního nepředstavuje?

Krize je ve své podstatě z ekonomického hlediska nejúspěšnější částí ekonomického cyklu, neboť právě v ní jsou nalezena, byť vynuceně, ta nejlepší a nejperspektivnější řešení často mnohaletých problémů. Stát se ale nesmí do ní plést naléváním desítek miliard korun do nesčetného množství "černých děr". Jinak přijde trpké poznání, že jsme zase o něco chudší a někdo musí tyto účty zaplatit. Tato povinnost poškodí a možná i srazí na kolena především ty, kteří se chovali zodpovědně a krizi v relativním zdraví přežili.

Co byste vzkázal Vy sám českým podnikatelům?

"Přestat se zabývat hořekováním a hledáním problémů a jejich pitváním. Problémy jsou všude. Úspěšný je ten, kdo je překoná. Na pásce v cíli jsou ti, co je překonali. O těch ostatních se už nemluví."


Slavnostní předání ocenění Štiky českého byznysu 2010 proběhlo 23. 11. 2010.

Rozhovory, ze kterých jsou citované texty:

Galerie významných osobností na www.fragmenty.cz
Celý rozhovor pro portál www.firemnipartner.cz

Z materiálů vybrala Ing. Dagmar Kopačková, Ph.D.

 

Hodnotit:  

Datum: 8.12.2010
Autor: redakce



Sdílet:  ikona Facebook  ikona Twitter  ikona Blogger  ikona Linkuj.cz  ikona Vybrali.sme.skTisk Poslat e-mailem Hledat v článcích 


Projekty 2016

AKTUÁLNĚ

Související rubriky

Reklama






Partneři oboru

logo DANFOSS
logo THERMONA
logo FV PLAST
logo GEMINOX logo ENBRA

Slunce v domě on-line


E-mailový zpravodaj

WebArchiv - stránky archivovány národní knihovnou ČR

Spolupracujeme

logo Asociace odborných velkoobchodů

Nejnovější články

 
 
 

Aktuální články na ESTAV.czBarevné nálady, kombinace, inspirace: ZelenáStavebnictví v říjnu zrychlilo meziroční pokles na 8,5 procentaOdhlučnění bytu – obyvatele rušilo dupání, hra na piano i na bicí