Konference věnovaná novým technologiím a inovacím nabízí pohled do světa, kde technologická udržitelnost není jen slovem, ale skutečným závazkem.
Stabilita a bezpečnost topného oleje, optimalizace jeho nákupu do zásoby na rok i déle a v době nízké ceny, dlouhodobé zkušenosti, osvědčená technika a perspektiva opírající se o rostoucí podíl nefosilních topných olejů jsou argumenty, které nutí k zamyšlení. Chcete je znát podrobněji? Vyslechněte si odpovědi člověka, který se topnými oleji zabývá již desítky let.
Pavilon chirurgických oborů Pardubické nemocnice, jehož součástí bude také urgentní příjem, je dalším zdravotnickým zařízením, do něhož rozvody tepla a chladu dodala divize Lehká vzduchotechnika společnosti Luwex. Práce probíhaly od srpna 2022 do letošního listopadu a zahrnovaly i dodávku a montáž technologií. Celkem šlo o více než 40 kilometrů potrubí.
Ač se může zdát, že na chladicí či kotelní vodu nebudou kladeny tak přísné požadavky jako na vodu určenou ke konzumaci, opak je pravdou. Látky obsažené ve vodě mohou být příčinou koroze zařízení, zanášet potrubí a další části okruhů či soustav úsadami vodního kamene nebo podporovat mikrobiální růst. Proto je úpravě vody využívané v průmyslu třeba věnovat pozornost.
Panasonic Heating & Cooling Solutions představil Aquarea M – svou nejnovější řadu tepelných čerpadel vzduch-voda. Ta nabízí vyšší výkon než jednotky řady Aquarea L (9, 12 a 16 kW), funkčnost v extrémních venkovních podmínkách až do –28 °C i supertiché nastavení. Aquarea M využívá přírodní chladivo R290 s velmi nízkou hodnotou GWP a také jde o řadu vyráběnou v tuzemsku. Konkrétně ve specializovaném závodě Panasonic v Plzni.
P-design neboli návrhový výkon. Pojem, který oku zákazníka při výběru tepelného čerpadla snadno unikne, pro efektivitu investice i uživatelský komfort tepelného čerpadla je ale klíčový. A tak zatímco se při výběru tepelného čerpadla většina soustředí zejména na energetickou účinnost a tichost provozu a cenu, výsledek, kterého dosáhnou, může být výrazně odlišný. A dokonce ani certifikované údaje nemusí odpovídat následnému reálnému provozu.